MARKA VE TURQUALİTY DESTEKLERİ

Marka ve Turquality Aynı Destek Türlerini İçermektedir. Destek Limitleri Farklıdır..

Amaç: Uluslararası Türk Markaları Yaratılmasıdır. (Bir Dünya Markası Yaratmak)

Program Kapsamına Alınacak Şirketlerin: Belirli bir iş yönetimi kalitesi, Operasyonel mükemmellik düzeyi ve markalaşma potansiyeline sahip olması şartları aranmaktadır.

Kimler Yararlanabilir: Türkiye’de ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan şirketler

Destek Kapsamına Alınma: Şirketlerin, bu destekten yararlanabilmeleri için doğrudan Ticaret Bakanlığı’na müracaat etmesi ve ön incelemenin ardından ibraz edilen Stratejik İş Planlarının Bakanlık tarafından uygun bulunması gerekir.

Başvuru Öncesi Ön Koşul: Başvuruda bulunan şirketin (ihraç kayıtlı satışları ile organik bağı bulunan şirketleri dahil) Başvuran firma son 3 yılda ihracat yapmış olmalı.

Başvuru tarihi itibariyle son 3 yıllık ortalama ihracatın en az 3 Milyon $ olmalı,

Markanız en az 1 yıl önce Türkiye’de ve yurt dışında tescili olmalı

Destek Süresi: Marka Destek Programı; 4 yıl – TURQUALİTY Destek Programı; 5 yıl

Destek Oranı: Şirketler; %50 – İhracatçı Birlikleri; %80

Başvuru Yapan Firmalar Aşağıdaki Alanlarda Ön İncelenme Yapılır.

  • Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi
  • Marka Yönetimi
  • Marka Performansı
  • Tedarik Zinciri Yönetimi
  • Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi
  • Ürün Tasarım / Araştırma ve Geliştirme
  • Finansal Performans
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Kurumsal Yönetim
  • Bilgi Sistemleri Yönetimi

Firma uygun bulunursa Marka destek Programı ya da TURQUALİTY destek programına kabul edilir.

Sağlanan Destekler:

  • Tanıtım
  • Fuar
  • Danışmanlık
  • Kira
  • Depolama
  • Franchise
  • İstihdam
  • Patent ve marka tescili
  • Sertifika ve ruhsat belgeleri
  • Pazar araştırmaları

Hedef Ülkelerde Harcama Yapılırsa:

Harcamalarınız belirli hedef ülkelerde ise; +%20 puan,

Ayrıca firmanız hedef sektörde ise; +%5 puan,

Toplam; %75 oranında destek alırsınız.