
MARKA VE TURQUALİTY DESTEKLERİ
Marka ve Turquality Aynı Destek Türlerini İçermektedir. Destek Limitleri Farklıdır..
Amaç: Uluslararası Türk Markaları Yaratılmasıdır. (Bir Dünya Markası Yaratmak)
Program Kapsamına Alınacak Şirketlerin: Belirli bir iş yönetimi kalitesi, Operasyonel mükemmellik düzeyi ve markalaşma potansiyeline sahip olması şartları aranmaktadır.
Kimler Yararlanabilir: Türkiye’de ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan şirketler
Destek Kapsamına Alınma: Şirketlerin, bu destekten yararlanabilmeleri için doğrudan Ticaret Bakanlığı’na müracaat etmesi ve ön incelemenin ardından ibraz edilen Stratejik İş Planlarının Bakanlık tarafından uygun bulunması gerekir.
Başvuru Öncesi Ön Koşul: Başvuruda bulunan şirketin (ihraç kayıtlı satışları ile organik bağı bulunan şirketleri dahil) Başvuran firma son 3 yılda ihracat yapmış olmalı.
Başvuru tarihi itibariyle son 3 yıllık ortalama ihracatın en az 3 Milyon $ olmalı,
Markanız en az 1 yıl önce Türkiye’de ve yurt dışında tescili olmalı
Destek Süresi: Marka Destek Programı; 4 yıl – TURQUALİTY Destek Programı; 5 yıl
Destek Oranı: Şirketler; %50 – İhracatçı Birlikleri; %80
Başvuru Yapan Firmalar Aşağıdaki Alanlarda Ön İncelenme Yapılır.
- Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi
- Marka Yönetimi
- Marka Performansı
- Tedarik Zinciri Yönetimi
- Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi
- Ürün Tasarım / Araştırma ve Geliştirme
- Finansal Performans
- İnsan Kaynakları Yönetimi
- Kurumsal Yönetim
- Bilgi Sistemleri Yönetimi
Firma uygun bulunursa Marka destek Programı ya da TURQUALİTY destek programına kabul edilir.
Sağlanan Destekler:
- Tanıtım
- Fuar
- Danışmanlık
- Kira
- Depolama
- Franchise
- İstihdam
- Patent ve marka tescili
- Sertifika ve ruhsat belgeleri
- Pazar araştırmaları
Hedef Ülkelerde Harcama Yapılırsa:
Harcamalarınız belirli hedef ülkelerde ise; +%20 puan,
Ayrıca firmanız hedef sektörde ise; +%5 puan,
Toplam; %75 oranında destek alırsınız.